Van der Valk Hotel Dennenhof

Case
Van der Valk Hotel Dennenhof

Contact met VSA

Optimale automatisering met behoud van de hotelmagie.

De vierde generatie Van der Valk heeft grootse plannen met Hotel Dennenhof, aan de rand van Antwerpen. Met wellness, een zwembad, een gloednieuw restaurant en vijf luxe kamers willen Lindsey Wohrmann en Seppe de Rooij het hotel nog aantrekkelijker maken voor een divers publiek van toeristen, arbeiders en zakenmensen. Een feilloze automatisering is daarbij een absolute noodzaak, vertelt algemeen manager Seppe de Rooij.

Hotel Dennenhof is met 84 kamers en 7 zalen zeker niet een van de grootste hotels in de Van der Valk-keten. Die omvang is tegelijkertijd ook de kracht van het hotel. De Rooij: “Daardoor kunnen we gasten extra persoonlijk ontvangen, zodat ze zich meteen thuis voelen. Die persoonlijke aanpak passen we niet alleen toe bij de receptie, maar ook in het restaurant, bij feesten en bij vergaderingen. We ontvangen een gezonde mix van businessmensen, arbeiders en leisuregasten. We hebben gasten die werken in de Antwerpse olieraffinaderijen en in de haven, maar ook gasten die hier komen wandelen en fietsen. We proberen ervoor te zorgen dat iedereen hier thuis is.”

Minivakantie

De kamers in Hotel Dennenhof zijn in de zomermaanden grotendeels bezet, maar in de koudere periode blijft de bezetting soms achter. Met wellness willen Wohrmann en De Rooij de winterse boekingen een impuls geven. “Wellness maakt ons hotel geschikt voor een minivakantie in de koudere maanden. We verwachten daarmee de kamers te vullen die nu nog leeg blijven. Maar ook de zakelijke gasten die er het hele jaar door zijn, kunnen ervan genieten.”

Innoveren gaat altijd door

Investeren in de toekomst is belangrijk voor Hotel Dennenhof, in het bijzonder als het gaat om IT. De hotelautomatisering draait sinds enige tijd volledig in de cloud, waar de gegevens veilig zijn en de software makkelijk up-to-date kan worden gehouden. Verder maakt het hotel graag gebruik van innovaties die kosten besparen, de omzet verhogen of die gewoon efficiency en gemak brengen. “De digitale televisie op alle kamers voorziet in een ruime keuze aan kanalen, maar toont ook de buffetten waar gasten die avond gebruik van kunnen maken,” vertelt De Rooij. “In de toekomst willen we op elke kamer een tablet leggen, waarop gasten kunnen zien wanneer het ontbijt is en welke evenementen er zijn in de bar bijvoorbeeld. Een soort digitale infomap dus. Ook kunnen ze er roomservice mee bestellen.”

Nog een stap verder gaat de mogelijkheid om online in te checken en met een smartphone de kamerdeur te openen. “Dat kan bij ons nu nog niet, maar we denken er wel over na. Het kan ten koste gaan van onze persoonlijke aanpak. Tegelijkertijd is een deel van de gasten juist blij dat ze de receptie voorbij kunnen wandelen. En voor ons kan automatisering het verschil betekenen tussen twee receptionisten of één. We zoeken een gulden middenweg tussen vergaande automatisering en het behoud van de magie van het hotel.”

Direct een oplossing

Automatisering is cruciaal voor praktisch alle onderdelen van Hotel Dennenhof. Het hotel kan zich daarom geen problemen permitteren, zoals haperende wifi, een storing in het reserveringssysteem of een datalek. “Wij vinden het erg belangrijk dat we 24-uur per dag een beroep kunnen doen op onze automatiseringspartner VSA. We kunnen altijd bellen en als het nodig is, kijkt er iemand op afstand mee in ons systeem. Andere bedrijven werken alleen met ticketing, waarbij je voor iedere vraag of probleem een online formulier moet invullen. Dat duurt ons te lang. Wij willen direct een oplossing.”

Bij allerlei dagelijkse kwesties kan Hotel Dennenhof hulp inroepen van VSA. De Rooij somt moeiteloos enkele voorbeelden op. “Ze begeleiden de update van het kassasysteem in het restaurant en helpen zo nodig als we gegevens moeten aanpassen, bijvoorbeeld als er een nieuw maandmenu en nieuwe cocktails zijn. Als een personeelslid vertrekt, zorgen ze dat de mails worden doorgestuurd. En laatst werkte onze mail heel traag. VSA ontdekte dat het lag aan de nieuwe handtekening onder onze uitgaande berichten, waarin we een te zware foto hadden gebruikt. Zo konden we het probleem meteen oplossen.”

Begeleide overstap

Bij de overstap naar Microsoft 365 kreeg Hotel Dennenhof intensieve begeleiding van VSA. “Twee technisch specialisten van VSA zijn hier twee dagen geweest. Ze hebben alles overgezet naar de cloud en ze hebben ons personeel uitgelegd waar ze alles kunnen vinden wat ze nodig hebben en hoe alles werkt. Er is ook twee factor authenticatie ingevoerd, zodat onze gegevens beter beveiligd zijn. Het personeel kon er meteen mee werken en tot op de dag van vandaag verloopt dat zonder problemen. Geen overbelaste harde schijven en servers meer, maar een vlot werkend systeem. Dat is wat een hotel als het onze nodig heeft.”

Seppe de Rooij & Lindsey Wohrmann
Van der Valk Hotel Dennenhof

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi

WestCord Hotels Security Awareness training

Case
WestCord Hotels

Maak een afspraak

Security Awareness training voor WestCord Hotels

Van administratie tot directie, iedereen leert over de nieuwste cybertrucs.

Bij de meeste bedrijven wordt maar liefst 70 procent van alle veiligheidsincidenten veroorzaakt door menselijke fouten. Bij hotels is dat niet anders. WestCord Hotels wil er alles aan doen om te voorkomen dat gastgegevens op straat komen te liggen. Daarom volgt het personeel een Security Awareness training. Johannes van der Kooi en Maurits Bots vertellen hoe deze training WestCord Hotels kan beschermen.

Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief

Een poging tot oplichting begint allang niet meer met een slecht geschreven e-mail van een vage bekende die je veel geld belooft als je nu duizend dollar overmaakt. De nieuwste phishingmails zijn vele malen gewiekster, vertelt Maurits Bots, IT-specialist bij WestCord Hotels. “Criminelen personaliseren hun phishingmails, net zoals de afdeling marketing e-mails aan relaties personaliseert. Daardoor lijkt een e-mail die zogenaamd van een gast komt net echt.” Cybercriminelen weten precies hoe ze in de hotelwereld de aandacht moeten trekken. Ze sturen bijvoorbeeld een mail over een klacht of over dieetwensen met een link naar een bestand. “Dat lijkt een plausibel verhaal, maar er moet dan toch een belletje gaan rinkelen. Daarom nemen we onze medewerkers mee in deze wereld, om hen weerbaarder te maken tegen dit soort incidenten. Wij zijn nog geen slachtoffer geworden, maar voorkomen is beter dan genezen.”

Schade voor de gast

De gevolgen van een klik op een fout bestandje of een misleidende link kunnen desastreus zijn. Maurits: “Als er één computer besmet raakt met malware, is dat voor ons nog niet zo erg. Ons systeem is zo ingericht dat die pc onmiddellijk wordt geblokkeerd. Maar het kan ook gebeuren dat een medewerker een wachtwoord invult om toegang te krijgen tot een bestand of website. Als hij of zij datzelfde wachtwoord ook voor andere systemen gebruikt, bijvoorbeeld voor een boekingssite, dan is de kans levensgroot dat onze gastgegevens op straat liggen.”

Gastgegevens zijn de meest kwetsbare data van een hotel. Namen, adressen en gevoelige gegevens als creditcard- en bankrekeningnummers horen goed beschermd te zijn. Datalekken kunnen leiden tot schade voor de gast en de Autoriteit Persoonsgegevens kan het bedrijf een boete opleggen. Het is dus erg belangrijk om incidenten te voorkomen. Maar dat is nog niet zo makkelijk met 1600 medewerkers, van wie een groot deel op de één of andere manier te maken heeft met e-mailverkeer en computergebruik, zegt hospitality trainer Johannes van der Kooi. “Zelfs telefonische reserveringen kunnen gevaarlijk zijn. Soms probeert iemand telefonisch vertrouwen te wekken door een reservering te maken en stuurt daarna een phishingmail.”

Training in acht talen

Om te voorkomen dat medewerkers in de geraffineerde misleiding van cybercriminelen trappen, ging WestCord Hotels op zoek naar een laagdrempelige online training die begrijpelijk is voor iedereen. Johannes: “Maurits en ik hebben verschillende demo-accounts bekeken. Onafhankelijk van elkaar kwamen we uit bij de Security Awareness training van VSA. Die laat simpele voorbeelden van cybercriminaliteit zien in humoristische animaties. De bad guys hebben een zwart masker op en een computervirus ziet eruit als een coronavirus. Maar zo’n simpel filmpje is wel in staat om mensen aan het denken te zetten.” Medewerkers kunnen de training volgen in acht talen, waaronder Pools of Tsjechisch. Ze krijgen een link die ze kunnen openen op hun computer, tablet of telefoon, waar en wanneer ze maar willen. Ze hebben twee weken de tijd om de training te volgen. Daarna krijgen ze weer een nieuwe link.

“Oh, kan dat ook?!”

WestCord Hotels is een keten van 17 hotels. De general manager van ieder hotel zorgt ervoor dat iedereen die dat nodig heeft de training volgt. Johannes: “Dat is in ieder geval iedereen die dagelijks een muis gebruikt, dus backoffice, frontoffice en administratie, maar ook alle afdelingshoofden en de directie. De general manager kan ook extra personeelsleden uitnodigen, bijvoorbeeld medewerkers die uit enthousiasme graag gasten te woord staan.” In totaal volgen 571 medewerkers de training.” Personeelsleden die geld kunnen overmaken volgen nog een extra verdieping, waarin ze leren CEO-fraude te herkennen. Bij CEO-fraude krijgt iemand een verzoek om geld over te maken, schijnbaar van een bekende. Johannes: “Ook van general managers horen we terug dat ze de modules met open mond volgen. En dat ze voorbeelden zien waarbij ze denken: Oh, kan dat ook?!”

AI en stemvervorming

Cybercriminaliteit verandert snel en steeds weer duiken er nieuwe en slimmere trucs op. Met de opmars van AI zal dat alleen maar erger worden, weet Maurits. “Vroeger kregen we nog wel eens een bericht in slecht Engels dat zogenaamd van de directie kwam, maar nu zijn de mails soms niet van echt te onderscheiden. Ook stemvervorming wordt steeds beter, dus als iemand belt kun je er niet zomaar van uitgaan dat iemand is wie hij zegt dat hij is.” Johannes vult aan: “We willen uitgaan van het goede van de mens, maar dat kan niet meer. In de hotellerie voelt dat als behoorlijk tegenstrijdig. Vroeger controleerden we alleen of een naam in ons systeem voorkwam voordat we een vraag beantwoordden. Nu moeten we wantrouwender zijn. Met de Security Awareness training hebben we voor een heel jaar content beschikbaar om iedereen scherp te houden. Aan de hand van testresultaten monitoren we welke onderwerpen extra aandacht nodig hebben. Zo doen we er alles aan om te voorkomen dat WestCord Hotels slachtoffer wordt.”

VSA Security Awareness training
Wilt u meer weten? Neem dan contact op via +31 (0)88 872 0 530 of security@vsa.nl

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

Case
WestCord Hotel Jakarta

Maak een afspraak

Hotel Jakarta Amsterdam

Wat vroeger de thuishaven was van Stoomvaart Maatschappij Nederland, is tegenwoordig het Westcord Hotel Jakarta gevestigd. Grote stoomvaart schepen voeren hier vandaan in lijndienst op Nederlands-Indië en vervoerden post, goederen en passagiers. Tegenwoordig is er een modern, tropisch en energieneutraal hotel gehuisvest, waar VSA vanaf het eerste moment een even geavanceerde en toekomstbestendige hotelautomatisering voor inrichtte. Hoewel het hotel in juli 2018 haar deuren opende, heeft het nu al een rijk gevulde geschiedenis.

De case

WestCord Hotel Jakarta biedt 200 hotelkamers, geheel in Indonesische sferen. Het viersterrenhotel heeft naast een café, skybar en een eigen bakkerij, ook een wellnesscentre, sauna en zwembad. “Wij willen dat iedereen die Hotel Jakarta bezoekt zich ‘senang’ voelt,” vertelt General Manager Nico Evers enthousiast. “Zowel de hotelgasten, als de zakelijke klanten die gebruik maken van de zes grote zalen en de lounge voor vergaderingen of evenementen.”

“Een prijsvraag heeft ervoor gezorgd dat het WestCord Hotel Jakarta hier is gevestigd”

“Jarenlang had deze unieke locatie – wat oorspronkelijk een golfbreker is – een bestemmingsplan waarbij er zowel een hotel als een school gerealiseerd zou moeten worden. Dat is natuurlijk een bijzondere combinatie; daar wilde geen enkele investeerder zich aan wagen. In 2013 werd de educatie-eis geschrapt. Vervolgens werd er een ontwerp-competitie georganiseerd met de opdracht een plan in te zenden dat toegankelijk was voor de buurt, een bijzonder uiterlijk had én duurzaam was. Het winnende ontwerp zou de locatie toegewezen krijgen om het plan daadwerkelijk te realiseren. Zo heeft een prijsvraag er uiteindelijk voor gezorgd dat het WestCord Jakarta Hotel hier in Amsterdam is gevestigd.”

De WestCord groep mocht haar vooruitstrevende plan realiseren. “En toen begon het pas!” lacht Nico. “Om het Jakarta Hotel volledig energieneutraal te krijgen, waren er naast een duurzaam casco, energiebesparende en -opwekkende systemen, ook slimme technologische toepassingen nodig. Om de verwachtingen van onze klanten telkens weer te overtreffen, is voor ons alleen de beste hotelautomatisering goed genoeg.”

“VSA is al verbonden aan de WestCord groep als ICT-beheerder voor alle zeventien hotels. Dus dan is het een logische stap om bij nieuwbouw of veranderingen direct VSA te benaderen. Wat voor ons prettig is aan VSA, is hun enorme ervaring op het gebied van hotelautomatisering. Zij weten wat er nodig is. Ze komen zelf met input en ideeën en nemen pro-actief deel aan het hele traject. Ze zijn bijvoorbeeld ook bij de bouwvergaderingen aanwezig en sturen bij waar nodig. Dat geeft ons enorm veel rust.”

VoIP altijd en overal

Nico vertelt: “Wij wilden een toekomstbestendige en spaarzame inrichting van ons interne communicatiesysteem. VSA had daarvoor een oplossing in de vorm van een 3CX VoIP-centrale, die volledig geïntegreerd is in ons Property Management Systeem. Deze nieuwste IP-telefooncentrale vervangt het traditionele bellen via de telefoonlijn en biedt ons efficiëntie, mobiliteit en zekerheid. Al onze medewerkers kunnen nu altijd en overal via de IP-centrale met elkaar communiceren.”

Minder kosten, meer mogelijkheden

Bovendien besparen we met VSA als VoIP-provider ook nog eens op alle telefoonkosten. Dat geldt zowel voor de gesprekken die ons team voert, als voor onze hotelgasten. Een heleboel gespreksstof, dus!” lacht Nico. “Maar dat past allemaal in onze aanpasbare bundel.”

“Via diezelfde VoIP-centrale kunnen we trouwens ook een privénetwerk aanleggen voor bijvoorbeeld een zakelijke bijeenkomst of vergadering in een van onze zalen. Dat is een mooie service voor onze zakelijke klanten!”

24-uurs ondersteuning service

“Het Amsterdamse hotelleven is dynamisch en staat nooit stil. Wij dus ook niet. Voor ons was de 24/7 support service van VSA dan ook een belangrijke reden om voor hen als leverancier te kiezen,” vervolgt Nico. “Wij staan 24/7 klaar voor onze gasten. Daarom moeten wij ook 24/7 kunnen terugvallen op onze leveranciers. Indien zich hier ook maar het kleinste technische probleem voordoet, of dit nu wel of niet te maken heeft met de automatisering van VSA, hangen wij aan de lijn voor advies en ondersteuning.”

Driehoek van tevredenheid

“We blijven altijd inspelen op ontwikkelingen die de efficiency verhogen en de gastervaring optimaliseren, maar we blijven ook gewoon oud en vertrouwd onze zogeheten ‘driehoek van tevredenheid’ hanteren: iedere dag streven we naar het overtreffen van de verwachtingen van onze gasten, onze medewerkers én onze hoteleigenaar. Wij staan al in een goede positie en die zal in de toekomst alleen maar beter worden; zeker wanneer wij kunnen terugvallen op de kennis, kunde en service van onze leveranciers, waaronder VSA. Ik kan niet anders zeggen dan dat de samenwerking met VSA naar volle tevredenheid verloopt. En daar word ík nou ‘senang’ van,” besluit Nico met een knipoog.

Nico Evers
General Manager Westcord Jakarta

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi

PBBZ Accountants & adviseurs

Case
PBBZ Accountants & adviseurs

Maak een afspraak

Complete IT-realisatie voor het accountantskantoor

Accountancy & belastingadvies is een vak apart. Niet alleen vanwege het specialistische karakter, maar ook vanwege de continu veranderende wet- en regelgeving. Als ondernemer kun je hiervoor dan ook maar beter een specialist inschakelen, zodat je zelf meer tijd en energie overhoudt voor je corebusiness. PBBZ Accountants & Adviseurs is zo’n specialist op onder andere het gebied van administratieve dienstverlening. Het bedrijf combineert kennis, ervaring en deskundigheid met slimme administratieve tools. Hun visie: cliënten helpen, ondersteunen en adviseren bij alle thema’s van het ondernemerschap.

De case

Midden in het hart van de Zaanstreek is PBBZ hét accountants- en advieskantoor dat zich richt op ondernemers in het MKB. Zij zijn gespecialiseerd in de vakdisciplines accountancy, fiscale advisering, boekhouding, administratieve dienstverlening, loon- en salarisadministratie en online diensten. PBBZ en CvE IT Solutions hebben al vele jaren een goede relatie met elkaar. Die relatie begon in 2006 met een overeenkomst voor het systeembeheer en PBBZ een beroep deed op onze kennis van Unit4 software. Sinds die tijd hebben wij een prettige en transparante relatie met het bedrijf opgebouwd, waarbij we de automatisering op tal van vlakken hebben mogen optimaliseren en doorontwikkelen. In deze casus bespreken we enkele oplossingen die we de afgelopen jaren hebben geboden.

Onze oplossingen voor PBBZ

Virtuele werkomgeving
Tijdens onze samenwerking implementeerden we een nieuwe Windows Terminal server voor PBBZ, waardoor het werken vanaf standalone PC’s niet langer noodzakelijk was. Medewerkers konden voortaan in een gevirtualiseerde omgeving vanaf verschillende locaties gebruik maken van diverse applicaties. Een moderne, efficiënte en schaalbare oplossing voor de onderneming.

Overstap naar AccountView
In 2008 was PBBZ toe aan een softwarematige switch. In dat jaar hebben wij PBBZ begeleid bij de overstap van de clientadministraties naar AccountView. Vanaf dat moment vond de verwerking van de administraties plaats in de nieuwe omgeving van AccountView.

Centrale clientbeheeromgeving
Een jaar na de inrichting van AccountView implementeerden we in 2009 een centrale clientbeheeromgeving. Daarmee konden cliënten rechtstreeks in de omgeving van PBBZ een groot deel van hun administratie zelf inboeken, waarbij PBBZ met de client kon meekijken en eventueel kon bijsturen. Een prachtige extra dienst voor cliënten die zelf een deel van de administratie wilden uitvoeren.

Advisering
In de jaren die volgden mochten wij voor PBBZ diverse veranderingstrajecten begeleiden, waaronder de overstap naar de scan en herken oplossing van Elvy en het opzetten van import definities, waarbij voortaan op eenvoudige wijze de administratie van cliënten ingevoerd kon worden.

Visma eAccounting
In overleg met ons koos PBBZ in 2019 voor Visma eAccounting; dé moderne online oplossing voor cliënten van PBBZ die hun eigen administratie zelf willen voeren maar waarbij PBBZ wel altijd kan meekijken en de klant in zijn werkzaamheden kan ondersteunen.

Steeds blijven vernieuwen

“In al die jaren heeft VSA diverse automatiseringsprojecten voor ons begeleid waardoor wij ons steeds konden blijven vernieuwen. Daar zijn we blij mee, want dankzij die nieuwe automatiseringsvormen kunnen wij onze cliënten maximaal van dienst zijn.”

PBBZ Accountants & Adviseurs is zich in de afgelopen 15 jaar blijven ontwikkelen, onder andere door het aanbieden van slimme administratieve tools aan haar cliënten. Bent u na het lezen van deze casus benieuwd wat wij voor úw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op voor een gesprek met een van onze accountmanagers. Wij bespreken graag uw wensen en ideeën en komen met een passende oplossing.

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

Case
Hotel Mooirivier

Maak een afspraak

Complete inrichting van hotel wifi, telefonie en beheer in een boutiquehotel

Pal aan rivier De Vegt, verscholen tussen de bomen, staat Hotel Mooirivier in Dalfsen; een pittoresk boutiquehotel in een volledig gerenoveerde, voormalige hoeve. Rust, aandacht voor de gasten en uitstekende faciliteiten zijn de kernwoorden die van toepassing zijn op dit karakteristieke hotel. Aan die uitstekende faciliteiten heeft VSA ook een steentje bijgedragen. Zo is de volledige hotel wifi, VSA Online Backup en het telefoniebeheer door VSA ingericht.

De case

Hotel Mooirivier heeft veel ambitie, focus en plannen richting de toekomst en ook daarbij is VSA betrokken. In de lobby spreken wij met General Manager Gerdi Snoeijer over het hart van de organisatie en de kansen en mogelijkheden die zij voor het hotel ziet.

Comfortabel verblijf

Met 90 hotelkamers onderverdeeld in zes segmenten, 12 vergaderzalen en 7 arrangementen, biedt Mooirivier zowel voor de leisure markt als voor business individuals een comfortabel verblijf. De afgelopen jaren is een aantal renovaties uitgevoerd, dat heeft geresulteerd in een karakteristiek hotel met een moderne uitstraling. De landelijke ligging maakt het plaatje compleet en nodigt de gasten uit om de mooie natuur in de omgeving van het hotel te gaan ontdekken.

“We zijn een hotel waarbij kwaliteit heel belangrijk is,” vertelt Gerdi. “Die kwaliteit heeft zich door de jaren heen ontwikkeld door te meten, weten en te blijven investeren. Dat geldt voor onze mensen, onze diensten en voor onze faciliteiten. Ons team heeft hart voor de zaak en is oprecht geïnteresseerd in de gast. Dat wordt door de gasten gewaardeerd.”

Dito hotelautomatiseerder

“Die mentaliteit verwacht ik ook van de bedrijven waarmee wij samenwerken. Toen wij op zoek gingen naar een hotelautomatiseerder en wij bij VSA terecht kwamen, wisten wij direct dat VSA begreep hoe wij willen werken en wat wij onze gasten willen bieden. Dat gaf ons een goed gevoel!”

Service gecombineerd met een veilige IT-omgeving

“Het is voor ons enorm belangrijk dat wij 24/7 kunnen werken. Daarom kiezen we voor een grotere partij die gegarandeerd bereikbaar is, mochten wij om service verlegen zitten. VSA gaat onze systemen beheren, onze hotel wifi en de telefonie faciliteren en we maken gebruik van de VSA Online Back-up,” vertelt Gerdi.

Onder het rietgedekte dak van Hotel Mooirivier heeft VSA onlangs een begin gemaakt met het aanleggen van een veilige en soepele IT-omgeving. “Een storingsvrij, snel en soepel netwerk, verzekert ons ervan dat de internetverbinding voor onze gasten goed zal zijn en onze processen te allen tijde veilig kunnen doorlopen.”

Hoteldata 24/7 online beschikbaar en veilig

“Wij willen van frontdesk tot backoffice onze hotelautomatisering altijd veilig en bij de hand hebben. We zijn ons enorm bewust van de bedreigingen die technische problemen of een virus kunnen veroorzaken voor al onze gegevens. Voorheen stond hier een NAS, maar die kon de consistentie en beveiliging die vandaag de dag nodig is, niet meer voldoende coveren.

Met de hotelautomatisering van VSA weten we zeker dat wij nooit problemen zullen hebben met het opvragen van onze boekingen, klantgegevens en facturen. Daarmee is onze hotel- data 24/7 online beschikbaar en veilig.”

“De wetenschap dat VSA met ons meekijkt, is een hele prettige gedachte. Het geeft onze hotelmedewerkers de mogelijkheid en de gemoedsrust om het verschil te maken voor onze gasten. Daar zijn wij erg blij mee!” besluit Gerdi.

Gerdi Snoeijer
General Manager bij Hotel Mooirivier

Contact

Wilt u meer weten over passende IT-oplossingen en bent u benieuwd wat VSA daarin voor u kan betekenen? Neem dan contact op. Wij zijn u graag van dienst!

Wie voor VSA kiest, kiest voor gemak, veiligheid en zekerheid.

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi

Kruisherenhotel Maastricht

Case
Kruisherenhotel Maastricht

Maak een afspraak

Hotelautomatisering op een bijzondere locatie

Op een bijzondere locatie, gelegen in het hart van Maastricht, is in een voormalig Gotisch Kruisherenklooster één van de grootste projecten van Oostwegel Collection gerealiseerd. Al jarenlang verzorgt VSA de automatisering van Oostwegel Collection en zodoende was VSA ook vanaf het begin betrokken bij de realisatie van dit project: het Kruisherenhotel Maastricht, waar achter de schermen de nieuwste hotelautomatisering van VSA draait.

De case

Sinds de opening in 2005 denkt VSA mee in de mogelijkheden van hotelautomatisering die processen, werkplekken én gastbeleving optimaliseren. We spreken daarover met de eigenaar van het Kruisherenhotel Maastricht, Camille Oostwegel.

Het Kruisherenhotel Maastricht is de vierde en meest recente locatie van Oostwegel Collection. “Alle huizen van Oostwegel Collection hebben een rijke culturele en culinaire traditie”, vertelt Camille. “De transformatie van het voormalige Kruisherenklooster naar het huidige Kruisherenhotel was een groot project. Met 60 moderne hotelkamers waarvan 28 comfortabele suites, is er geen kamer hetzelfde! Bij de realisatie van zo’n project hebben wij betrouwbare partners nodig die ook in hectische periodes altijd klaar staan met advies en oplossingen.”

Betrouwbaar en deskundig

“Wij kennen VSA al vele jaren als een betrouwbare, deskundige partner met een uitstekende service. Daarom was de keuze voor VSA ook nu weer snel gemaakt. We zijn een bijzonder project aangegaan en willen dan ook dat alle faciliteiten bijzonder goed geregeld zijn. Ook deze keer is onze samenwerking weer naar volle tevredenheid verlopen,” aldus Camille.

VSA Werkplek: veilig & flexibel

Het Kruisherenhotel Maastricht is een dynamische plek waar veel gebeurt. “Wij hebben onze eigen manier van werken en willen dat zo efficiënt mogelijk doen. VSA Werkplek zorgt ervoor dat ik altijd overal op een veilige manier bij kan en dat is enorm fijn.”

VSA Werkplek is speciaal afgestemd op de hotelbranche en daardoor gemakkelijk te integreren met hotelsoftware. Zo heeft iedere medewerker altijd veilig toegang tot zijn eigen cloud-desktop. “Het biedt veel flexibiliteit en voordeel om met elk device en op iedere plek te kunnen werken. VSA Werkplek helpt ons daarmee,” legt Camille uit.

Een beleving met een bekroning

Het jaar 2020 was een kroonjaar voor het Kruisherenhotel Maastricht, dat haar 15-jarige jubileum vierde in haar precies 500 jaar oude monumentale pand.

“Daar zijn wij enorm trots op. Het huis is in 15 jaar tijd groot geworden, juist door het intiem en persoonlijk te houden,” aldus Camille. “We blijven onszelf de komende jaren doorontwikkelen, ook op het gebied van automatisering. Door onze processen zo goed mogelijk te automatiseren, blijft er zo veel mogelijk tijd over voor onze gasten,” besluit Camille.

Camille Oostwegel
Eigenaar en Managing Director bij Oostwegel Collection

Case

Van der Valk Hotel Dennenhof

  • Hotel-IT implementatie
  • IT-Beheer & Support
  • Hotel Cloud
  • Microsoft 365
  • IT-security
  • Hotel Telefonie
  • Hotel Wifi
Case

WestCord Hotels Security Awareness training

  • VSA Security Awareness training
  • Leer over de nieuwste cybertrucs
  • Van directie tot administratie
  • Voor 571 medewerkers
  • Training in 8 talen
Case

WestCord Hotel Jakarta Amsterdam

  • 3CX VoIP centrale
  • 24-uurs ondersteuning
  • Systeembeheer
  • Netwerkbeheer
  • Mailprotection
Case

PBBZ Accountants & adviseurs

  • Beheer & Support virtuele werkomgeving
  • IT-security management
  • Begeleiden veranderingstrajecten
  • Overstap naar Accountview
  • Visma eAccounting
Case

Boutiquehotel Mooirivier Dalfsen

  • Hotel-IT implementatie nieuwbouw
  • IT-security management
  • Hoteltelefonie
  • Hotel Wifi