Van der Valk Oostzaan volledig over op cloud

 

Hotelketen Van der Valk startte in 2014 met de bouw van een splinternieuw hotelcomplex in Oostzaan. Precies twee jaar later vindt de officiële opening van het moderne en eigentijdse hotel plaats. En het resultaat mag er zijn: met 13 conferentieruimtes en 145 luxe kamers biedt het hotel een aangenaam onderkomen voor zowel zakelijke als particuliere gasten. Voor de ICT-omgeving koos hotelmanager Michael van der Valk voor Van Staalduinen Automatisering (VSA). We spraken met Michael over de samenwerking met VSA en de keuze voor de VSA cloud.

 

Risico’s verkleinen

Als doorgewinterde hotelmanager weet Michael hoe belangrijk een stabiele ICT-omgeving is. “Alles wat met techniek te maken heeft en alles wat op elkaar moet aansluiten, brengt risico’s met zich mee. Bij Hotel Oostzaan gaat alles over het netwerk, zoals VoiP, IPTV en netwerkcamera’s. Dan moet je een heel betrouwbaar netwerk hebben anders gaat het mis,” vertelt de hotelmanager. De keuze voor een betrouwbare ICT-partner vindt hij dan ook van groot belang. “Ik kende VSA al als ICT-leverancier voor onze lokale automatisering. Toen we voor Hotel Oostzaan een volledig integraal wireless systeem, inclusief accesspoints per kamer, VoiP en mailservers zochten, bood VSA ons een uitstekende en concurrerende oplossing. We hebben toen voor VSA gekozen. Op die manier hebben we alles onder één dak bij een betrouwbare partner, wat meteen ook de aansluitrisico’s verkleint.”

 

De toekomst met VSA-cloud

Hotel Oostzaan heeft bij aanvang direct gekozen volledig in de cloud te werken, een keuze die volgens Michael best spannend was. “Je bent opeens volledig afhankelijk van een cloud omgeving. Dan denk je onwillekeurig ook: Hoe stabiel is alles en wat gebeurt er als er iets mis gaat? Maar ik moet zeggen dat het allemaal heel prettig werkt tot op heden.” Ook de combinatie met het wireless systeem verloopt prima. “De echte vuurdoop moet natuurlijk nog plaatsvinden wanneer het netwerk volledig belast wordt,” weet de hotelmanager, “maar die ultieme test wordt door VSA gemonitord en zo nodig bijgestuurd.” Michael heeft er dan ook alle vertrouwen in dat het netwerk die test moeiteloos doorstaat. “Kijk, bij een opstart hou je altijd rekening met een aantal kinderziekten, maar als ik zie hoe alles nu draait heb ik geen enkele reden om me zorgen te maken.”

 

Cloud en remote service

Techniek is altijd in beweging, zo weet ook Michael van der Valk. “Hardware die we vandaag aanschaffen is morgen alweer verouderd, zo simpel is het. Onze overstap naar een cloudoplossing is in de huidige tijd dan ook een hele logische stap,” vertelt de hotelmanager. Dat VSA voor Hotel Oostzaan niet direct om de hoek zit vormt voor Michael geen enkele belemmering. “Als je kiest voor remote service binnen een digitale omgeving, worden problemen op afstand in een handomdraai opgelost. VSA is daar heel adequaat in.”

 

Lees hier de complete gepubliceerde business case over Van der Valk Oostzaan.

 

 

Neem contact met mij op over VSA Cloud

Wat zijn uw contactgegevens?
Welk moment komt u het beste uit voor een gesprek?
Heeft u specifieke vragen?
U krijgt een e-mail van uw aanvraag. Wat is uw e-mailadres?
* = nodig voor de aanvraag